Tűkön ülve várják a rajongók, hogy újra láthassák A Bridgerton család harmadik évadát. A Netflix május 16-án mutatja be az első epizódot, ami várhatóan az eddigieknél is izgalmasabbnak, sőt fülledtebbnek ígérkezik. A középpontban most Colin Bridgerton – akit Luke Newton alakít – és Penelope Featherington – akit Nicola Coughlan játszik – barátsága, talán szerelme fog állni. Róluk egyébként tudni lehet, hogy a barátságuk az életben is rendkívül szoros. És addig is, amíg a sorozatra várunk, elárulunk öt érdekességet, amit érdemes tudni A Bridgerton család kapcsán.
5000 színpompás jelmez
A harmadik évadban a Bridgertonokon kívül rendkívül fontos szerepet fog kapni a Featherington család is. Amellett, hogy szinte elképzelhetetlen mennyiségű – 5000 jelmez készült csak az első évadhoz – ruhára volt szükségük a színészeknek, a készítők arra is figyeltek, hogy a családokat a színeik is jellemezzék. Míg a Bridgertonok ruhái halványkékek, világoszöldek, halvány rózsaszínűek vagy a bézs különböző árnyalataiban pompáznak, addig Featheringtonék teljesen eltérő színeket viselnek. Őket mindig nagyon élénk, harsány árnyalatokba öltöztetik, mivel Lady Featherington nagyon szeretné férjhez adni a lányait, így feltűnő ruhákat választ nekik – árulta el Ellen Mirojnick tervező korábban a Vouge-nak. Lady Featherington szettjeit egyébként Elizabeth Taylor és Deborah Kerr ihlette, de emlékezetes Penelope kanárisárga színű darabja is.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Lady Whistledown mint Mary Poppins
Szinte az egyik legfontosabb „szereplője” a sorozatnak Lady Whistledown, aki pletykáival borzolja a társasági életet. Bár csak sejtjük, ki állhat a karakter mögött, legtöbbször csupán mint narrátort hallhatjuk. És itt jön a képbe Mary Poppins – az eredeti nyelven ugyanis a varázslatos nevelőnőt játszó Julie Andrews hangján szól a nézőkhöz. Az Oscar-díjas színésznőt A muzsika hangjaiban ismerhettünk meg, most pedig boldogan vállalta a szerepet még abban a formában is, hogy a képernyőn nem jelenik meg. Mary Poppins mellett a fiatalabb generáció számára A neveletlen hercegnőből lehet ismerős.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ezért sürgette a forgatást II. Erzsébet
Az alkotók nagyon figyeltek arra, hogy az elképzelt régenskor minél közelebb álljon a valósághoz, így létező helyszíneken forgattak, és kellékeknek is használtak ikonikus tárgyakat vagy szobákat. Ilyen volt II. Erzsébet egyik szobája is. A jelenetet a londoni Lancaster-házban forgatták, és mint kiderült, igen sietősen, mert a királynőnek szüksége volt a teremre egy készülő esemény miatt. Ő volt a vendéglátó, így félbeszakította a jelenetet, amiben Hastings hercege engedélyt kér Sarolta királynőtől a Daphnéval kötendő házasságuk meggyorsítására.
Diana otthona is inspirált
Azontúl, hogy a helyszíneken valódi uralkodói portrékat is láthatunk, voltak, amiket külön megrendelésre készítettek, hogy minél inkább a valósághoz hűen sikerüljön megjeleníteni az elképzelt régenskorszakot a nemeseivel együtt. De nemcsak portrékat használtak előszeretettel, hanem inspirációt is szereztek a brit királyi család lakhelyeit felhasználva. Például Diana hercegné otthonát: a sorozat készítője, Chris Van Dusen a tervezés során meglátogatta az Althorp Estate-et, és beleszeretett a belső terekbe. Diana családjának háza így nagyban hasonlít a Bridgertonok otthonára, főleg a lépcső, ahol dominál a kék és a fehér szín.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Hatalmas siker lett
A sorozatról azt is tudni lehet, hogy Julia Quinn nyolcrészes regényfolyamából készült, és a Bridgerton család egy-egy gyermeke szolgál egy-egy könyv alapjául. Bár a regények sikert arattak, maga a romantikus műfaj széles körben nem annyira népszerű, emiatt ritkán készül hasonló témájú művekből film vagy sorozat. Julia Quinn szerint a romantikus műfaj egy nők által uralt világ, nők írták, olvasták, szerkesztették, sőt adták is ki, így igazi siker, hogy ennyi embert megnyert magának mind a könyvsorozat, mind a Netflix-adaptáció. A streamingcsatornának is nagyon bejött a bátor próbálkozás, már az első évad is rekordokat döntött, majd a második sem adta alább: premierje 92 országban debütált az első helyen. A Nielsen Media Research szerint három hétig ez volt a legnézettebb műsor az Egyesült Államok tévécsatornáinak képernyőjén.
Kiemelt kép: Getty Images