Gombos Edina új videós karrierje egy szép nyári napon kezdődött. „Otthon, a szüleim kertjében üldögélve töprengtem el azon, hogy komolyabban kellene venni a videózást, és lenne értelme átköltöztetni a YouTube-ra – emlékezett vissza a Forbesban Gombos Edina, aki akkor már évek óta Floridában élt férjével és két gyermekével. A hazalátogatás alatt készült Facebook-videók váratlanul magas nézettséget produkáltak. – Én egyszer már kiléptem, elköszöntem, eltűntem. Az emberek viszont még itt vannak, és kíváncsiak rám.”
Floridába visszatérve egy sétán, kisfiával a babakocsiban, megérintette a vágy, hogy megmutassa a látványt másoknak is. „Felemeltem a béna kis telefonomat, és feltöltöttem Facebookra egy rövid beköszönést.” A közönség reakciója újra felrobbantotta a közösségi oldalát. Ez a lendület vezetett 2019-ben az Itt van Amerika! YouTube-csatorna elindításához, amely azóta több mint 210 ezer feliratkozót és közel 64 millió megtekintést ért el.
„Én ebből úgy élek meg nagyon jól, hogy nem kell telepakolnom a csatornát reklámokkal, tőlem távol álló szponzorációkkal”
– hangsúlyozza, hozzátéve, hogy csak ritkán vállal együttműködést, legutóbb egy nyelviskolával dolgozott együtt.
Az új élet Amerikában
A kiköltözésre tudatosan készültek. Miranda lányuk születése után még visszatért a munkába, de kisfiuk, Matteo 2015-ös érkezésekor már más gondolkodásmód jellemezte. „Olyan ez, mint egyfajta kapuzárási pánik negyvenéves kor felé, de abban az értelemben, hogy mit lehet még kihozni ebből az élet nevű csomagból” – mondja Edina. A döntés nem volt könnyű, de bátran elindultak.
„Ha visszagondolok, nem is értem, hogy indulhattunk neki ilyen bátran.”
Egy csótányos Airbnb-ből indultak Miamiban, ma már saját otthonuk van egy csendes zsákutca végén Fort Lauderdale közelében. „Nyugalom, biztonság, természet” – így írja le, miért érezték rögtön, hogy megtalálták új otthonukat.

Tudatosan a saját útján
A YouTube-csatorna teljesen Gombos Edina szellemiségét tükrözi. Ő találja ki a témákat, veszi fel és vágja meg a videókat. „Könnyűnek tűnik egy húszperces videót összerakni, de nem az. Nem tudok úgy alkotni, vagy bármit is létrehozni, hogy azt nem veszem véresen komolyan. Ilyen típus vagyok.” Miközben saját tartalmait építi, másoknak is segít: magyar ügyfelek keresik meg Kaliforniából és Spanyolországból is, hogy segítsen nekik a közösségimédia-jelenlétük kialakításában.

Visszanézve, előrenézve
A hazai médiától való távolság tudatos választás volt. „Amit ebből ki lehetett hozni Magyarországon, azt kihoztam. Megéltem a mélységeit és a magasságait.”
Az utóbbi években számos műsorba hívták itthon szerepelni, de mivel mindenre nemet mondott, elmaradtak a megkeresések. Néhány éve műsorvezetőnek hazahívták a TV2 születésnapjára. Még a repülőjegyét is kifizették volna, de nemet mondott, mert ez azt üzente számára, hogy nagyobb a megbecsülése így, hogy nincs otthon. A TV2-ben ráadásul évekig nem volt öltözőszekrénye, hiába volt főműsoridős műsorvezető, hozta a nézettséget, és az óriásplakátokról is ő mosolygott, mint a TV2 egyik húzóneve. „Nekem kellett várni az öltöző előtt, vagy a fodrászra, mert ott ült a ’nagy’ műsorvezető. Voltak itt ilyen sérelmek. Az én ruhámat egy zsákban húzták be a stylistok, nem a vállfáról vettük le.”
Úgy látja, már nem lenne itthonról olyan műsorötlet vagy megkeresés, amire igent mondana. A híradózás lett volna még vágya, de a bulvármúlt miatt nem kapott lehetőséget. Mára el is maradtak a megkeresések. „Nehéz megfogalmazni ezt, hogy ne legyen bántó. Más a perspektíva.” Ma már az amerikai műsorkészítés színvonala, látványvilága, ötletgazdagsága áll hozzá közelebb. Saját csatornáján igyekszik olyan témákat választani, amelyek széles közönséget érintenek.
„A hírek szerelmese vagyok, nem adom fel ezt a törekvésemet.
Ez most sokkal jobban én vagyok, mint bármikor korábban.” A legnagyobb öröm számára, amikor olyanok írnak neki, akik vagy régóta élnek külföldön, vagy sosem ismerték a médiás múltját. „Sokan a saját tévémnek köszönhetően ismerték meg az igazi Gombos Edinát, ezért is tartom előrelépésnek, kiteljesedésnek a mostani karrierállomásomat.”
A hang, amit megismert az ország
Edina médiakarrierje még 1998-ban indult a Sláger Rádióban, ahol egy év után már a Bumeráng stábjában dolgozott. „Elképzelhetetlennek tartottam, hogy oda felvesznek. De annyira akartam, hogy vittem a kazettámat – ez még az az időszak –, felültem az Intercityre, és elmentem a Sláger Rádió budaörsi központjába.” A hírszerkesztő-hírolvasóból hamar országosan ismert hang lett, és ezután jött a tévés áttörés. 2002-ben a TV2 Aktív című műsorának próbafelvételén hallotta meg az első véleményt magáról. „Hétvégére jó lesz az a lány” – hangzott el, ám a következő héten már ő lett a műsorvezető. Innen indult több mint egy évtizedes televíziós pályafutása, amelyben az Aktív, a Magellán és a Fem3 több műsora is szerepelt.
Kiemelt kép és fotók: TV2, Archív