Külföldi sztár

A filmvászonról is támad a szülők rémálma: jön a Labubu-mozi

Van egy tippünk, melyik filmért rágja majd apu és anyu fülét a csemetéjük, ha egyszer a mozikba kerül. Bizony, a hatalmas hisztériát kiváltó csúnyácska plüss-vinyl rémfigurákról nagyszabású film készül.

Miután a világot már leigázták, Hollywood ellen is rohamra indulnak a Labubuk. A Sony Pictures bejelentette, hogy filmet forgat a a gyerekeink életét felforgató jelenségről. Aki eddig netán kő alatt élt és valamiért nem hallott róla – mint például Liam Neeson, ahogy ebből a vicces videóból kiderül –, annak itt az ideje megismerkednie vele. Hiszen a Labubuk az utóbbi években szó szerint felrobbantották az ázsiai és a nemzetközi játékpiacot.

De mik ezek a fura figurák?

A Labubu valójában nem egyetlen játék, hanem egy meglehetősen csúf, mégis cuki szörnyecskecsalád. Az alakokat a hongkongi származású, Európában élő művész, Kasing Lung álmodta meg. Először limitált figuraként jelentek meg, majd 2019-ben a kínai Pop Mart vette át a gyártást és a forgalmazást.

Egy különösen jól sikerült szörnyecske (Fotó: Profimedia)

Az igazi áttörést a „blind box”, vagyis vakdoboz-koncepció hozta: a vásárló nem tudja, melyik figurát kapja meg, amíg ki nem bontotta a dobozt. Ez a titokzatosság őrült gyűjtési lázat indított el, és a ritka darabokért ma már akár hat számjegyű összegeket is fizetnek aukciókon. A család sztárja maga Labubu, de mellette ott van Zimomo, Mokoko és Tycoco is – mindegyik saját személyiséggel és stílussal.

A rajongás persze nem állt meg a gyűjtők körében. A K-pop ikon, Lisa a Blackpinkből 2024-ben Labubu-figurákat használt kiegészítőként, ezzel végképp elindítva egy divatőrületet. A hullámra persze csomó más világsztár is felült Mariah Careytől Paris Hiltonig.

Az őrületből a legnagyobb sztárok sem maradhatnak ki: Mariah is Labubu-fan let t(Fotó: Getty Images)

De vissza a készülő filmhez. A Sony célja nem csupán egy mozi, hanem egy teljes franchise felépítése – ahogyan a LEGO vagy a Barbie esetében történt. Egyelőre nem tudni, animáció vagy élő szereplős produkció lesz-e film. Még rendező sincs a projekt mögött, de a stúdió már megszerezte a jogokat.

Ha a film sikeres lesz, Labubu akár a következő Hello Kitty-világmárkává válhat. A Pop Mart profitja mindenesetre idén 350%-kal nőtt, a rajongók pedig világszerte vadásznak az új kiadásokra. Mi lesz itt, ha tényleg hollywoodi sztár lesz belőlük!

Kiemelt kép: Getty Images

Már kapható a Story friss száma!

Megjelent a Story téli különszáma!

Megjelent a Story horoszkóp különszáma!

Kövess minket az Instagramon is!