Hogy ismét szabadúszó lett, azt egyáltalán nem éli meg rosszul, tele van ötletekkel, tervekkel, amelyeket mielőbb szeretne megvalósítani, már csak az a kérdés, hogy hol. Négy évet töltött az ATV-nél. Azzal, hogy eljött, egy korszak lezárult, de ez számára azt is jelenti, hogy valami egészen újba vághat bele. „A csatornával úgy döntöttünk, ahelyett, hogy megújítanánk a Jakupcsek Nightot – amiről sokáig szó is volt –, inkább levesszük a műsorról. Abban az idősávban, amiben ment, nem tudta hozni az elvárt számokat – mondhatni, esélye sem volt a kereskedelmi csatornák főműsoraival szemben – magyarázza lapunknak a tévés. – De ettől még a talkshow-műfajnak igenis helye van a képernyőn! A Jakupcsek Plusz három évig dübörgött, meg is éltük a sikerét, a szívem csücske volt, de egyszer minden véget ér, és ez így van rendjén. A kreativitásom, a lelkesedésem viszont továbbra is megvan, zakatol a fejem, mi legyen a következő nagy dobás, amit ha már nem az ATV-nél, de valahol máshol majd megvalósíthatok” – mosolyog.
„Kíváncsian várom, hogyan tovább”
Mivel Gabriella az egyik legtapasztaltabb, legprofibb televíziós a piacon, nincs is abban semmi meglepő, hogy már több csatornától megkeresték. „Lehet nagyképűen fog hangozni, de én már megtehetem azt, hogy csak arra mondjak igent, amihez igazán kedvem van. Nem vagyok rászorulva a tévézésre, évek óta több lábon állok – ott van nekem a könyvírás, a tartalomgyártás, az üzleti kommunikációs cégem, járok előadásokat tartani –, de tény, hogy szeretem csinálni, feltéve, ha van célja. Na és ez a lényeg, hogy ennyi rutinnal a hátam mögött már csakis olyan műsort vállalok, amiben látok fantáziát, aminek van súlya, ami értéket hoz létre még akkor is, ha rizikós, és nem utolsó sorban, ahol jó a csapat. El nem tudom mondani, mennyire fontos, hogy a kollégák ne csak jó szakemberek legyenek, hanem cinkostársak is, mert csakis akkor fog valami nagyszerű kisülni a közös munkából. Én magam is kíváncsian várom, hogyan tovább.”
Élvezi, hogy szabadon dönthet
Azt sem tartja kizártnak, hogy a YouTube-ra készítsen műsort, bár ezzel kapcsolatban vannak fenntartásai. „Az a bajom a YouTube-bal, hogy már csak az nem csinál ott beszélgetős műsort, aki nem beszél. De aztán majd meglátjuk, az is lehet, hogy kipróbálom egyszer. Azzal, hogy lejárt a szerződésem az ATV-nél, megszületett a lehetősége annak, hogy egy kicsit hátrébb lépjek, megvizsgáljam, mi is a fontos az életemben. Lesz végre alkalom arra is, hogy megrostáljam mindazt a tervet, ötletet, amelyek bennem vannak, és csak azok mellett kötelezzem el magam, amelyek nemcsak engem érdekelnek, de társadalmi hasznuk is van. Mert az óra nekem is előrefelé ketyeg. Tévésként mindig is érdekelt – és a kereskedelmi tévében dolgozva érdekelnie is kellett –, hogy miért a 18-45 a fő célcsoport. Itt vagyok az ötvenes éveimben – és őszintén? Korábban soha nem volt ennyi szabadidőm és szabad lehetőségem, mint most! Kérdem, miért is nem én vagyok a célcsoport? A véremben érzem, hogy a 6o az új 4o!”
Kiemelt kép: Smagpictures