Egyéb

Kávézás és még sok minden más – A Tchibo 30 éve Magyarországon (X)

Harmincadik születésnapját ünnepli idén a Tchibo, amelynek alkalmából a kávézás egyedi élményén túl sok szórakozásra és nyereményre számíthat minden meglévő és jövőbeni vásárló.

Mikor és honnan is indult hódító útjára a Tchibo? A Max Herz és Karl Tchilling-Hiryan által alapított cég 1949-ben kávécsomagküldő szolgálatként kezdte meg tevékenységét Németországban, a Tchibo elnevezés az egyik alapító Tchilling nevéből és a német Bohnen (kávébabszem) szavak kezdőbetűiből született. A Tchibo első, kávébárral egybeépített üzletét 1955-ben nyitotta meg Hamburgban, majd 1973-ban történt a céget azóta is egyedivé tevő modell bevezetése. Ekkortól ugyanis a hagyományos kávékínálat és a kimért kávék mellett egy kávéüzlettől eltérő dolgokat is elkezdtek árusítani: órák, ékszerek, de még síeléshez használt bukósisakok is szerepeltek a kínálatban sok egyéb használati cikk mellett.

A Tchibo üzleti modellje a mai napig egyedülálló, a kávé és a kávézáshoz kapcsolódó gépek és kiegészítők mellett prémium minőségű használati cikkeket kínál hetente változó tematikában, saját kiskereskedelmi hálózaton keresztül. A kávékínálatban megtalálható a szemes, őrölt, instant és kapszulás variáció is, míg a használati cikkek között divatárut, konyhai eszközöket, lakásfelszerelést, bútorokat, sporteszközöket és ékszereket is felfedezhetnek a látogatók.

Magyarországon 1992-ben indult a Tchibo kávék forgalmazása,  majd 2007-ben nyílt az első üzlet, amelyet hét további követett, így ma már az öt budapesti mellett Győrben, Kecskeméten és Pécsen is vár mindenkire a Tchibo-élmény. Ennek egyedisége abban rejlik, hogy hangulatos kávézás mellett kiváló minőségű, kimérve kapható, prémium kávékülönlegességek közül és rendszeresen megújuló színes termékkínálatból válogathatnak a vásárlók. „A Tchibo vezetése páratlanul izgalmas feladat, mert a hagyományos, kiskereskedelmi partnereken keresztül értékesített kávé mellett egyre nagyobb szerepe van a saját üzletekben és webáruházban forgalmazott használati cikkeknek. Kiemelkedően fontos, hogy a vásárlók mindig elégedetten távozzanak tőlünk. Ennek legújabb bizonyítéka a TchiboCard hűségprogramunk bevezetése, ahol a tagok számtalan előnyt élveznek, például értékhatár nélküli ingyenes kiszállítás, személyre szabott ajánlatok vagy bármikor elérhető kedvezmények” – mondta Mészáros Zsolt ügyvezető igazgató.

A minőség és az egyediség mellett a Tchibo számára kiemelten fontos a Föld jövője. A kávékat egyre nagyobb arányban fenntartható tanúsítvánnyal ellátott gazdaságoktól szerzik be. A használati cikkeknél is ügyelnek a fenntartható forrásokra és az újrahasznosításra: a pamutalapú textilek 98%-a fenntartható forrásból származik, 2020-ban 63 millió műanyag palackot hasznosítottak újra textiltermékeikben*, a csomagolóanyagoknak pedig már 97%-a újrahasznosított.

Az ünnepi időszak alkalmából a Tchibo több meglepetéssel is készül a vásárlói számára. Május másodikától országos nyereményjáték indul, amelyben minden Tchibo-termék részt vesz értékhatár nélkül. Május 14-én pedig útjára indul a Tchibo Barista Bár roadshow, amely több mint 11 városba viszi el a Tchibo-kávéélményt országszerte egészen 2022. június 25-ig. Helyszínekért kattintson: www.tchibobaristabar.hu

*Forrás: Textile Exchange (Shen L., et al. (2010) Resour Conserv Recycl, 55 (1), 34-52) alapján végzett számítás

A Story magazin friss számát keresse az újságárusoknál!

Megjelent a Story őszi különszáma!