Manapság rengetegen vállalnak influenszerkedést, még nagyobb sztárok is. Nem csoda, hisz a követőkből komoly tőkét lehet kovácsolni, így nap mint nap belefuthatunk ajánlásokba például Hódi Pamelától, Kulcsár Edinától vagy a Schobert család tagjaitól a közösségi oldalakon. A Redditen ugyanakkor egy hosszas kommentfolyamban tárgyalták ki a felhasználók azt, hogy kivel éri meg dolgozni, és kik azok, akiket jobb, ha elfelejtenek a márkák. Országosan ismert nevek is felbukkantak a hozzászólások között, és volt, akikről igencsak kritikus véleményeket fogalmaztak meg. „Nálunk volt olyan, hogy eltűnt a személy az adott termékkel együtt. Pedig azt is mondhatta volna, hogy nem vált be a termék, nem akar róla tartalmat gyártani” – írta egy kommentelő, és a legtöbben arra panaszkodtak, hogy sokszor rémálommá válik az álomegyüttműködés a celebekkel. Előfordul, hogy elfelejtik megjelentetni a megbeszélt posztokat a közösségi oldalukon, vagy egész egyszerűen nem fektetnek semmilyen munkát az együttműködésbe. „A legtöbb influenszernek nincs önálló gondolata, teljes forgatókönyvet kell készíteni nekik (amitől ugye nem lesz annyira smooth és természetes az eredmény), illetve sokszor 4-5 újraforgatás szükséges, mert a termék nevét sem tudják megjegyezni” – hangzott a nem túl hízelgő vélemény.
A sok hozzászólás között pedig csak nyomokban lehetett felfedezni pozitív véleményt. „Leírom, mert őszintén, amikor én együttműködtem Vasvári Vivivel, nekem egy pozitív csalódás volt. Időben jött, nagyon kedves volt, munkamorál a helyén, konstruktív volt az egész projekt alatt. Nyilván az együttműködés árát borsosan megkérte, de erre lehetett számítani előre is, ezt tudván mentünk bele a dologba. Sokkal, de sokkal normálisabb volt Vivi, mint akármelyik relatíve ’kisebb’ influenszer, akivel valaha dolgoztunk együtt” – írta egy hozzászóló.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Egy poszt lehet 60 és 300 ezer is
Nemrégiben egyébként Megyeri Csilla árulta el, milyen összegeket tud keresni egy-egy együttműködéssel. „Van ennek egy szabályrendszere, amit nem árt követni. Egy követő egyenlő nagyjából egy forinttal. Ide szokták belőni. Nem akarok nagyon számszerűsíteni, de nem gondolom, hogy én nagyon drágán dolgoznék. Szerintem egy teljesen korrekt áron dolgozom, pont a minap beszélgettem valakivel, és mondta, hogy ’Mi?? Te csak ennyit kérsz el?? De miért??’” – vallotta be Csilla a Ki vagy te valójában? podcastban. Csillának jelenleg 193 ezer követője van az Instagramon, tehát nem nehéz kikalkulálni, milyen összeget kér, ha reklámról van szó. A Redditen egyébként hasonló árakról beszéltek, de nagy a szórás: lehet 60 ezer, de 300 ezer is egy-egy együttműködés díja.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Kiemelt kép: Trenka Attila/fotocentral.hu