Eva Perón, közismertebb nevén Evita egykor óriási népszerűségnek örvendett Argentínában mint first lady, de nem csak hazájában, szerte a világon ismerték a nevét. Tragikusan fiatalon, mindössze 33 évesen hunyt el méhnyakrákban – ennek pont 70 éve –, halálakor egész Argentína gyászba borult. Az életéről szóló világhírű musicalből film is született, amiben Madonna játszotta a színésznőből lett politikust. Az 1996-ban bemutatott mozi óriási siker lett.
Túl sokat kért a szerepért
Evita szerepére tulajdonképpen fél Hollywood bejelentkezett. Esélyes volt például Michelle Pfeiffer – aki annak idején nagyon hasonlított Madonnára –, a színésznő néhány hónapig énektanárhoz is járt a szerep kedvéért. De Jennifer Lopez, Mariah Carey, Gloria Estefan, Gábor Zsazsa, Bette Midler és Barbra Streisand neve is felmerült. Utóbbi túl magas gázsit kért – 1 millió dollárt, továbbá részesedést a nyereségből, és még félmilliót a film mellé kiadott albumért –, amit nem akartak megadni, így lemondta a szereplést. Liza Minnellit pedig a film dalszövegírója vétózta meg. Che alakját Antonio Banderas formálta meg, de Patrick Swayze, John Travolta és Sylvester Stallone neve is felmerült.
Sok bennük a közös
Madonna hosszú levelet írt Alan Parker rendezőnek, hogy meggyőzze, ő a tökéletes választás a szerepre. Többek között azzal érvelt, hogy Evita és az ő élete nagyon hasonló, hiszen mindketten fiatalon vesztették el az édesanyjukat, ráadásul mindketten pénz és barátok nélkül érkeztek a nagyvárosba, mégis sikeressé váltak. Utólag már tudjuk: a levél bejött.
Több hónapos hercehurca
Különleges engedélyre volt szükség, hogy a stáb használhassa az argentin elnöki palotát, a Casa Rosadát. Ráadásul az akkori elnök és emberei előzetesen mindenképp látni akarták a forgatókönyvet. Több hónapos hercehurca után az egyik egyeztetésen Madonna a sarkára állt, és rákérdezett a dologra: „Vessünk itt véget ennek. Használhatjuk az erkélyt, vagy nem?” Az elnök végül megadta az engedélyt. Budapesten is forgattak jeleneteket, az V. kerületi Alkotmány utcában, a báljelenetet pedig a Néprajzi Múzeum díszes előcsarnokában.
Rekordot döntöttek a ruhákkal
Madonna 85 kosztümöt öltött magára a filmben, többet, mint Elizabeth Taylor a Kleopátrában – jegyzi meg az IMDB. Az énekesnő 39 kalapot, 45 pár cipőt és 56 pár fülbevalót viselt a filmben. 1996-ban ez Guinness-rekordnak számított. A ruhákat egyébként Evita egykori öltözéke inspirálta, volt, amit fotók alapján alkottak meg, de voltak olyan kosztümök is, amiket tényleg hordott az egykori first lady.
Ezrek statisztáltak
A filmben nem spóroltak a statisztákon, ahogy a járműveken sem. A temetési jelenetben többek között 200 katona, 50 katonatiszt, 50 gyalogos rendőr, 60 tengerész, 300 munkásosztálybeli nő és ugyanennyi férfi, 100 felsőosztálybeli nő, 20 tengerésztiszt, 300 középosztálybeli férfi és ugyanennyi nő, 100 fiú, 100 lány szerepelt, míg a háttérben is állt 200–200 nő és férfi. A jelenetben 4 katonai és 2 rendőrségi motorkerékpárt, 2 tankot, 4 katonai teherautót használtak.
Hat szó jutott Banderasnak
A filmben – musical lévén – természetesen több volt az ének, mint a beszéd, de ahogy több portál is megjegyzi, Antonio Banderasnak nem volt nehéz dolga, már ami a szövegtanulást illeti, hiszen összesen egy 6 szavas párbeszédet mondott az egész filmben, minden további „megszólalásában” énekelt. Madonna már bőbeszédűbb lehetett, neki 140 szó jutott a sok ének mellett.
„Menj haza, Madonna!”
Az argentinok eleinte nem igazán repestek az ötletért, hogy Evitáról film készül. Miután a stáb megérkezett az argentin fővárosba, Buenos Airesbe, az utcákat ellepték az olyan feliratok, amiken felszólították a rendezőt és Madonnát, hogy menjenek haza.
Kiemelt kép: Getty Images