Volt idő, amikor Bereczki Zoltán neve egybeforrt a fővárosi Operettszínházzal, ahol sikert sikerre halmozott, és aminek köszönhetően országos ismertségre, elképesztő népszerűségre tett szert. Tizennyolc év után hagyta el a teátrumot, nemrég a Húzósban azt is elárulta, hogy mi vezetett a döntéséhez. Felidézte, egyszerre volt nagyon nehéz és nagyon könnyű távozni az Operettből. Volt egy időszak a színház életében, amikor mindennapra jutott egy olyan hír, ami megerősítette őt abban, hogy távoznia kell. Amikor a műsorvezető, Rónai Egon rákérdezett, a balhékról van-e szó, Bereczki így felelt: „Ez is, az is. Volt hátul is rossz… Egy csomó olyan helyzet volt… Nyilván nem adja ki az ember ezt névvel és címmel. De nem volt az a hangulat már ott, ami miatt az ember héttől tízig jól érezte magát.”
Egyik leghíresebb szerepe Mercutio volt a Rómeó és Júlia című előadásban. Máig megkapja, miért nem állnak össze színésztársaival, a Rómeót alakító Dolhai Attilával és a Benvoliót megformáló Mészáros Árpád Zsolttal a darabra. Bereczki szerint ennek már nem lenne helye az életében, mivel idén lesz 47 éves, és mint mondta, nincs benne efféle ambíció. Másrészt úgy gondolja, hogy a darab rendezőjével, Kerényi Miklós Gáborral ezt a projektet már nem lehetne tető alá hozni jelen pillanatban, de nélküle sem. Keró botrányai ide vagy oda, Bereczki szerint a zenés színház műfajában a rendező nagyon jó, és ezt nem ő mondja, hanem a sok száz előadást megért színházi darab, amit a direktor rendezett.
Kiemelt kép: Olajos Piroska/fotocentral.hu