Havas Henrik a minap vásárolni indult az egyik nagy bevásárlóközpontba. Mint viccesen elárulta, a „saját márkájából” vásárolt cipőt illetve ruhákat. A dolog pikantériája, hogy ezek után elmesélte, alig várja, hogy az érintett cég megkeresse őt, esetleg egy ajándékkal is kedveskedjen neki az ingyen reklámért cserébe. Igaz, volt már hasonlóban része, amikor egy svájci óra márka lepte meg egy kis figyelmességgel.
„Bevallom, erősen számítok arra, hogy a tegnap általam reklámozott Helly Hansen cég meghálálja a reklámot. Van ebben tapasztalatom. A tegnapi bejegyzésemet kevesebb, mint egy nap alatt 350 ezren olvasták, joggal számítok a cég hálájára.”
„Annak idején a Heti Hetesben kizárólag a Rado órámmal léptem fel, aztán az első karácsony előtt pár nappal szóltak, hogy a svájci órás cégtől kaptam valamilyen küldeményt. A kollégák is izgalomba jöttek, hogy vajon mivel hálálja meg a reklámot. Hát, én kinyitottam a dobozt, volt benne egy üdvözlőkártya, meg egy gondosan csomagolt szemüvegtörlő kendő. Most is egy világcéget reklámoztam, remélem, ugyanolyan bőkezűek lesznek, mint annak idején a Rado!”
– írta az influenszer álmokat dédelgető Havas a Facebookon.
Milliós fizetéseket kapnak az influenszerek
Természetesen az irónia nem véletlen, hiszen ennél bőkezűbbek a cégek azokkal a hírességekkel, akik vállalják az együttműködést. Azon kívül, hogy a termékeiket hordják, kipróbálják, használják, egy-egy munkáért súlyos összegeket tesznek zsebre. Többen is elárulták már, mennyit kérnek az együttműködésért cserébe, aminek a mércéje, hogy pontosan mennyi követőt ér el az adott celeb.
Bár nagy a szórás, egy-egy posztért több százezer forintot vagy akár milliós összeget is elkérnek a legértékesebb influenszerek, így havonta több milliós fizetéssel büszkélkedhetnek.
Kiemelt kép: Schumy Csaba/fotocentral.hu




