Ha élne, novemberben a 83. születésnapját ünnepelné Marik Péter, aki előbb ügyelőként, majd segédrendezőként dolgozott a Magyar Állami Operaházban. Aztán úgy döntött, a színpadon próbál szerencsét.
1969-tól a Fővárosi Operettszínház stúdiójába járt, egy évre rá már maga Vámos László, a Fővárosi Operettszínház rendezője kérte fel a Pompadour Renéjének szerepére, innen pedig új fejezet kezdődött az életében…
Elválaszthatatlan páros
Így ismerkedett meg Németh Marikával, aki már ekkor elismert sztár volt – a fiatal bonviván pedig azonnal elbűvölte őt eleganciájával, tiszteletteljes viselkedésével és színpadi jelenlétével. Marik ekkor még csak a pálya elején járt, Németh Marika viszont már ünnepelt primadonna volt. Kecses, elegáns jelenség gyönyörű hanggal, akinek nevéhez olyan szerepek fűződnek, mint Sylvia a Csárdáskirálynőből vagy Marica grófnő.
Kettejük kapcsolata hamar túlnőtt a színpadi együttműködésen. A 70-es évektől kezdve számos darabban játszottak együtt, és a rajongók szemében elválaszthatatlan páros lettek. Ők testesítették meg mindazt, amit a klasszikus operett közönsége szeretett: az eleganciát, a játékosságot, a romantikát és a hibátlan énektechnikát.
Legemlékezetesebb közös előadásaik közé tartozott A víg özvegy, ahol Marik Péter Danilóként, Németh Marika pedig Glavári Hannaként állt a színpadon – egy olyan párosként, akik között a színpadi szerelem mögött valódi érzelmek izzottak. Szerelmük a közönség számára is átsugárzott minden pillanatban.
A magánéletben házaspárként is harmóniát mutattak. Mindketten a művészetet tartották életük középpontjában, és támogatták egymást a szakmai nehézségekben.

Különleges művészi és emberi szövegség
Németh Marika szelíd, mégis határozott egyénisége kiválóan kiegészítette férje mélyen érző, fegyelmezett természetét. Marika halála után Péter összetört. Emlékszem azokra az évekre. Nagyon féltettük. Aztán a színházban kapott feladatok új lendületet adtak neki.
Bonvivánszerepeit felcserélték a karakterszerepek. 2016 júliusában, a Csárdáskirálynő egy debreceni vendégelőadása alatt rosszul lett – a színfalak mögött szívrohamot kapott. A kollégáink élesztették újra, és végül sikerült kórházba szállítani. Sajnos a betegség rövid idő alatt végzetesnek bizonyult, és nem sokra rá elhunyt.
Marika és Péter kapcsolata nemcsak egy színházi legenda története, hanem egy különleges, művészi és emberi szövetségé is. Kettejük sorsa a magyar operett történetének egyik legszebb és legtragikusabb fejezete: két ember, akik együtt éltek a színpadnak, egymásnak és a zenének – egészen az utolsó pillanatig.
Kiemelt kép: x Archívum Story-Best




