Napi friss

Elképesztő összegeket kerestek tavaly a sztárok – Borbás Marcsi és Fördős Zé milliárdos birodalmat építenek

Vannak hírességek, akik az online térben sokkal több pénzt keresnek, mint tévés munkáikkal.

A Forbes nemcsak azt vette górcső alá, hogy kik a legértékesebb celebek Magyarországon, hanem azt is, hogy ki mekkora összeget keresett az online térben üzemeltetett vállalkozásaival. Következzen az öt legtöbb bevételt termelő sztár.

Borbás Marcsi mögött komoly produkciós vállalat áll, aminek a gasztroangyal 50 százalékban társtulajdonosa is. A Stratcomm Kft. adja ki Marcsi könyveit, gyártja a műsorait, irányítja a webshopját, egy ideje pedig már kozmetikumokat is gyárt. Tavaly a cég átlépte a félmilliárd forintos bevételt, 503 milliót termelt, de 2021-ben is 416 millió forintot kerestek. Mivel a vállalat azonban több emberrel dolgozik, így a tavalyi félmilliárd forintból csupán 78 millió forint a profit, amiből Marcsi és a cége társtulajdonosa csupán 40 millió forint osztalékot vett fel.

A gasztrobirodalmat építő Fördős Zének is van mit a tejbe aprítania. A Street Kitchen oldalát és videós tartalmait gyártó Lunchbox Produkciós Kft. tavaly 342 millió forintos bevételt termelt, ebből 53 millió forint volt a profit. Fördős Zének és családjának van egy másik cége is, az SK Sales House Kft., amit a hirdetések értékesítésének ellátására hoztak létre: ez a cég tavaly már 759 millió forintos árbevételt és 59 millió forintos eredményt hozott a konyhára.

Istenes Bencének is bejött, hogy az RTL-es műsorai mellett az online térben is megvetette a lábát. A film-, videó- és televíziósműsor-gyártásra szakosodott Isteneshake Kft. – aminek a műsorvezető az egyedüli tulajdonosa – 2022-ben 114 millió forint bevételt termelt, amelyből 57 millió forint volt a profit – ezt Bence fel is vette.

A tévét régóta maga mögött hagyó D. Tóth Krisztának is javára vált, hogy újságírói hitelességéből saját médiabirodalmat épített. A weboldalát üzemeltető WMN Média Kft. tavaly 279 millió forint bevételt ért el, igaz, mindebből 15 millió forint volt a profit, ugyanakkor azt a Forbes is megjegyzi, hogy a cég az elmúlt évek alatt 122 millió forintos eredménytartalékot halmozott fel. A Kriszta YouTube-tartalmait gyártó WMN Production Kft. 116 millió forint bevételt produkált a tavalyi évben, ebből 30 millió forint volt a profit.

A Cápák között műsorvezetője, Lilu jó ideje már beautyguru is. A csomagküldő internetes kiskereskedelmi főtevékenységgel 2020 augusztusában alapított Liluland Kft. tavaly 122 millió forintos bevételt termelt, amiből csupán 6,5 millió forint volt a profit. Érdekesség egyébként, hogy a webshopban Lilu üzlettársa az egykori tévés, a Cápák között producere, Máté Kriszta.

A Forbes részletes, teljes összeállítása itt olvasható. A legértékesebb magyar celebek 2023-as listája pedig ezen a linken érhető el.

Kiemelt képek: Birton Szabolcs/fotocentral.hu

A STORY LEGFRISSEBB SZÁMÁT KERESSE AZ ÚJSÁGÁRUSOKNÁL!

Megjelent a Story Sztárdiéta különszáma!

A Story tavaszi különszámát keresse az újságárusoknál!

Kövess minket az Instagramon is!